Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 sep 2010 06:25 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
vraagje over gewiekte vleugels 
Auteur Bericht
Vlieger

Bericht vraagje over gewiekte vleugels
ik heb ze allemaal hier gewiekt..
nu valt me erg op bij lana en bij zazoe dat hun geknipte pennen erg geravelt zijn.. net of ze der hele kleine hapjes uit halen.. zou het kunnen zijn dat ze tekort zijn gewiekt dat het prikt in hun zij in had een keer zo iets gelezen... alleen kan het zijn dat het zo is bij zazoe en lana want piepa heeft nergens last van zijn geknipte veren zien der heel netjes uit...

06 jul 2010 07:00 pm
Profiel E-mail
Moderator

Bericht Re: vraagje over gewiekte vleugels
mijn eigen ervaring is dat je dan te vroeg gewiekt hebt of gedaan is. Dago heb ik als een mannetje van net zelfstandig uit een winkel gehaald en die hebben ze daar gelijk gewiekt (op een foute manier bleek achteraf!) Maar die is dus de 1e 2,5 jaar van zijn leven erg onzeker geweest en heeft dus altijd wel iets aan zijn verenpakkie gehad.. in t begin was het zijn vleugels,toen de staart..toen weer zijn vleugels..(zelfs zijn pennen onder narcose laten trekken) nu de laatste keer plukken op de veugels en borst..ook dat komt weer goed (was namenlijk na het overlijden van Hippy) maar of ze zijn te vroeg gewiekt of geen opvoeding door de ouders toen ze heeel erg klein waren. Maar dit zijn mijn ideeen erover.

06 jul 2010 09:58 pm
Profiel
Vlieger

Bericht Re: vraagje over gewiekte vleugels
lana heeft 6 weken bij der ouders gezetten daarna veder met de hand en zazoe heeft 5 en halve week bij der ouders gezetten wat ik nog weet en daarna met de hand.. weet niet of het daar dan mee temaken zou hebben..
want ik weet van piepa dat hij in zo kweekcouveuse is opgegroeit.. dat ie heel vroeg bij der ouders weg was en helemaal met de hand is gedaan en daar zien ik helemaal niks aan die heeft wel mooie vleugels en staart..

lana heeft een hele tijd gevlogen voor dat ik haar wiekte ik denk dat zijn een maand of 6 a 7 was voor dat ik haar wiekte nu is wel zo dat zij en zazoe veel verhuist is toen alles prive niet lekker liep.. naar me moeder en naar vrienden toen van mij en nu sins jan hebben ze weer vast plekje bij me vriend net als de rest van de vogels..
zazoe is wel heel vroeg gewiekt rond haar 20/22 weken oud misschien iets ouder dat weet ik niet pries meer.. maar die is gewiekt toen omdat ik veeel tebang was dat ze weer iets zou breken..
die is eerst op een baby manier gewiekt toen door utrecht.. toen kon ze nog wel vliegen maar niet veel en ver/hoog.. die is sins dec echt helemaal gewiekt denk ik.. pries weet ik het niet meer.. maar viel me erg op dat zazoe het heeft en lana ook ..

nou is het zo dat allebij hun straat er ook niet echt super uit zien.. kan van spele konen ze spelen allebij nog al veel.. maar dat weet ik niet.. maar echt plukken is het niet.. want voor de rest zien allebij hun verenpak er perfect uit op de vleugel en staart na.. staart is beetje aan de uit ende beetje vaag.. en lana heeft al een aardig tijd niet een volle staart is toen gebeurd met druk spele dat er een pen knakte enzo..

07 jul 2010 09:10 am
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]