| Auteur |
Bericht |
|
interlaz
Gematigde vlieger
Geregistreerd: 16 sep 2008 09:53 pm Berichten: 261 Woonplaats: Den Haag
|
 Website in de maak voor ARA'S
Hallo allemaal het is een tijdje geleden maar ik ben er weer. Ik ben bezig met het maken van een website die alleen over ara's gaat, jullie kunnen een kijkje nemen maar hij is nog niet helemaal af. Misschien ben ik iets vergeten waar jullie mij kunnen helpen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. http://www.araworld.nl
Laatst bijgewerkt door Anonymous op 26 jan 2010 09:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 26 jan 2010 07:20 pm |
|
 |
|
CutUpAngel
Gematigde vlieger
Geregistreerd: 07 maart 2008 01:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Website in de maak voor ARA'S
Hele mooie website, knap gedaan. Een dingetje wat mij direct opviel was echter dat bij alle soorten als je die pagina opent bijvoorbeeld eerst Blauw gele ara staat en daarna tussen haarkjes de wetenschappelijke benaming, in dit geval Ara ararauna. Echter staat er bij de Geelvleugel ara, tussen haakjes de engelse benaming. Maar het is echt een hele mooie website. Ben je echt van plan om alle soorten erop te zetten. Ook de spix ara? En ook soorten die al uitgestorven zijn?
Ik heb voor school ook een keer een werkstuk gemaakt over ara's. Wilde daar ook alle uitgestorven soorten aan toevoegen, maar wegens te weinig tijd heb ik dat toen maar gelaten. Denk dat ik dat toch nog een keer verder af ga maken. Heb voor mezelf ook al een begin gemaakt aan de amazones. Over alle soorten lezen is ook erg interessant en informatief, maar als je er voor jezelf een verslag over maakt, wordt het allemaal nog duidelijker en leer je uiteindelijk ook alle soorten uit elkaar te houden.
| 26 jan 2010 09:11 pm |
|
 |
|
interlaz
Gematigde vlieger
|
ik ga het proberen maar van de meeste soorten is er ook heel erg weinig te vinden op internet alles wat ik vind komt erop. alle hulp is welkom trouwens  CutUpAngel schreef: Hele mooie website, knap gedaan. Een dingetje wat mij direct opviel was echter dat bij alle soorten als je die pagina opent bijvoorbeeld eerst Blauw gele ara staat en daarna tussen haarkjes de wetenschappelijke benaming, in dit geval Ara ararauna. Echter staat er bij de Geelvleugel ara, tussen haakjes de engelse benaming. Maar het is echt een hele mooie website. Ben je echt van plan om alle soorten erop te zetten. Ook de spix ara? En ook soorten die al uitgestorven zijn?
Ik heb voor school ook een keer een werkstuk gemaakt over ara's. Wilde daar ook alle uitgestorven soorten aan toevoegen, maar wegens te weinig tijd heb ik dat toen maar gelaten. Denk dat ik dat toch nog een keer verder af ga maken. Heb voor mezelf ook al een begin gemaakt aan de amazones. Over alle soorten lezen is ook erg interessant en informatief, maar als je er voor jezelf een verslag over maakt, wordt het allemaal nog duidelijker en leer je uiteindelijk ook alle soorten uit elkaar te houden.
|
| 26 jan 2010 09:27 pm |
|
 |
|
melina
|
ik vind je voeradvies nog niet je van het... zoet fruit?? tomaten,gember,jee weet ik veel! alles kan maar idd geen advakado,uien en prij zijn ze ook niet gek op, maar aardappelen, pepers,granaatappelen, broccolie. gewoon van alles! Maar ook de verboden dingen mis ik, chocolade,koffie ea.en ook je stokken.. niet alles van hardhout.. wilg en andere zachtere bomen vinden ze geweldig om te slopen.. moeten ze dat liever niet doen dan?? nee geef ze volop takken om te slopen! Ook mis ik de ziektes!  Testen op ziektes,ben ik helemaal voor!! Wat er zijn er heel veel ziek  en dat komt merendeel doordat mensen liever voor een kwartje op de 1e rang zitten en of een impulsaankoop doen. Ik kraak je absoluut niet af hoor, maar dat is mijn 1e indruk.(opbouwende kritiek noemt men dat) ik ga morgen verder lezen  ben heel erg benieuwd!
|
| 26 jan 2010 09:34 pm |
|
 |
|
interlaz
Gematigde vlieger
|
nou dit is precies wat ik nodig hebt alles wat ik niet zie of mis kunnen jullie toevoegen geweldig. De ziektes die komen er nog op hij is nog niet helemaal af dit is eigenlijk nog maar 10% van wat er allemaal moet gebeuren.
|
| 27 jan 2010 12:31 am |
|
 |
|
melina
|
noten..waar zijn de noten?? 
|
| 27 jan 2010 07:48 am |
|
 |
|
Loraine
Gouden vleugeltjes
Geregistreerd: 18 okt 2006 07:52 pm Berichten: 1715 Woonplaats: Groningen
|
Ziet er goed uit zeg! Mooie strakke website, alles duidelijk en overzichtelijk. Als alles nog verder wordt uitgewerkt, en je de tips van Melina ook gebruikt, dan is het helemaal goed!
Een klein dingetje was mij opgevallen. Je hebt bij een foto Bergara staan. Op zich kan het wel, zo wordt ie ook wel eens genoemd. Maar de meest gebruikte naam is Blauwkop ara.
| 29 jan 2010 12:32 am |
|
 |
|
Francapapegaaien
Gematigde vlieger
Geregistreerd: 24 feb 2007 02:16 pm Berichten: 460 Woonplaats: Bimmen
|
Ziet er goed uit qua opzet, pas wel op met de info van het www er staat zo her en der behoorlijk onzin op het het web,
mvg Frank
| 29 jan 2010 02:05 am |
|
 |
|
interlaz
Gematigde vlieger
|
ik heb Voeding, Rode Lijst, en Ziekte bijgewerkt neem een kijkje  :) mis ik iets hoor ik het graag 
|
| 29 jan 2010 08:15 pm |
|
 |
|
Loraine
Gouden vleugeltjes
Geregistreerd: 18 okt 2006 07:52 pm Berichten: 1715 Woonplaats: Groningen
|
Citaat: De verhouding zaad / krachtvoer dient 50 - 50 te zijn.
Hiervan geef je zo’n 3 tot 5 eetlepels per dag. Wat bedoel je met krachtvoer? Toch geen eivoer hoop ik? Citaat: Eivoer/Krachtvoer :
Eivoer is altijd aan te bevelen 2x een eetlepel per vogel in de week. Dit is helemaal niet nodig hoor. En in sommige gevallen is het zelfs slecht. Veel vogels krijgen al redelijk wat eiwitten binnen. Als ze bijv. een stukje ei krijgen, en door sommige pellets zit het ook verwerkt. Voor "gewone" huiskamervogels kan het zelfs schadelijk zijn, als ze teveel krijgen. Als ze in de rui zijn kan het prima, of voor kweekvogels, maar voor huiskamervogels is het dus echt niet nodig. Ook zet je bij voeding dat je naast het "gewone" voer, fruit, groente e.d. kan voeren. Dit klopt ook niet helemaal. Dit is niet iets als extra's, maar o.a. fruit hebben ze wel degelijk nodig voor de vitamientjes. Hoop dat je er wat aan hebt 
| 30 jan 2010 03:11 am |
|
 |
|
interlaz
Gematigde vlieger
|
nou jongens hij is al bijna af mis ik iets of moet ik nog wat toevoegen laat het me aub weten.
|
| 10 maart 2010 11:56 pm |
|
 |
|
Ilse
Gouden vleugeltjes
Geregistreerd: 08 jul 2006 03:35 pm Berichten: 1590 Woonplaats: Beverwijk
|
Als je op het knopje van de Ara Severa klikt, ga je naar de pagina van de Soldaten ara.
Als je op het knopje van de Dwergara klikt, ga je naar de Ara severa. Het klopt dat dit een "dwergara" is, maar dat is de Ara Maracana ook en dat is ook een erg populair arasoort. Daarnaast gebruik je afbeeldingen van zowel de ara severa, als de ara maracana in dat stukje. Een beetje verwarrend. Zo kunnen mensen deze gaan zien als 1 soort!
Verder ziet de site er heel netjes uit!
| 13 maart 2010 10:32 pm |
|
 |
|
karinb
Laag vlieger
Geregistreerd: 09 maart 2009 01:05 pm Berichten: 231 Woonplaats: oldenzaal
|
Wil ik gaan kijken op je site en geeft ie aan dat ie het niet doet??klopt dit.
_________________ Groetjes van Karin en alle gevleugelde vriendjes.
|
| 17 maart 2012 11:04 am |
|
|