Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 sep 2010 06:23 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ontwikkeling in het ei 
Auteur Bericht
Gouden vleugeltjes

Bericht Re: Ontwikkeling in het ei
Die tekst was me al bekend ;)

Heb hem al wel tig keer doorgelezen om er zeker van te zijn dat ik niets over het hoofd heb gelezen. Maar dat veranderd nog steeds niets aan de situatie zoals die nu hier is bij ons.

Wat je zegt: "bij een drager is het niet een het bloed te zien", overal word bij mij bevestigd dat het wél in het bloed te zien is. Wat mij verder over de telefoon is verteld betreft de regel: "negatieve ouders kunnen geen positieve jongen voortbrengen" ben ik niet helemaal van overtuigd, omdat daar nogal wat meningsverschillen over zijn, bleek toen ik meerdere klinieken en sites bezocht had.

We zullen het gaan zien. Ik wacht de mail af.

Er kunnen hier veel meer oorzaken voor zijn dan alleen polyoma, wat absoluut niet betekend dat we het uitsluiten hoor, maar tot zover hebben we nog maar met 1 symptoom temaken gehad, en dat is de vele sterfte. Hoewel dat niet erg troostend voor ons is, hoeveel symptomen heb je nodig om wakker geschud te worden. Bij twijfel laten we Mika testen. Die is de enige die het dit jaar overleefd heeft, dus zou drager moeten zijn als er polyoma in het spel is gezien zijn slechte groeiproces.

16 jul 2010 08:47 pm
Profiel E-mail
Moderator

Maar die Mika, is toch ook al ouder, dat is toch degene die bij je schoonmoeder zit? Heeft dat dan wel nut?Ik zou dan dit nieuwe jong testen. Er zijn zeker nog heel veel andere dingen waar we niet aan denken, maar veel dingen kunnen ze niet onderzoeken en dit wel. Het is gewoon erg moeilijk en vervelend.

17 jul 2010 05:26 am
Profiel
Gouden vleugeltjes

Bij dit jong heeft het geen zin omdat die geen symptomen heeft. Daarom vind ik het ook zo raar dat het alleen bij de lutino's voorkomt. Als ik deze albino laat testen, en hij is negatief, blijf ik nog steeds twijfel houden bij de lutino's.

Wat Doormalen mij verteld heeft is dat Mika zeker niet te oud is om te testen op Polyoma. Het virus Polyoma kan ten alle tijde, ook bij dragers, aangetoond worden in het bloed.

17 jul 2010 10:20 am
Profiel E-mail
Gouden vleugeltjes

Na lang wachten toch nog een mailtje terug ontvangen van Doormalen.

Hij denkt in eerst instantie aan bloedluis. Afhankelijk van de hygiene van het blok zou het ook aspergillose kunnen zijn, maar dat sluiten wij uit omdat de symptomen zoals die op internet worden omschreven totaal niet kloppen met onze situatie en na elk nestje het blok helemaal word schoongemaakt.

Bloedluis is 's nachts actief en verbergt zich overdag, dus vanacht gaan we even grondig onderzoek doen in het blok of we daar iets aantreffen. Het "bloedluisverhaal" klopt niet met het feit dat alleen de lutino's doodgaan, ik denk niet dat de bloedluizen onderscheid maken tussen lutino's of albino's, maar we sluiten niets uit.

Als we niets vinden, had testen op Mika ook nog zin, maar hij vermoed geen polyoma. Maar voor alle zekerheid gaan we toch Mika nog testen mochten we vanacht niets vinden.

19 jul 2010 02:36 pm
Profiel E-mail
Moderator

plak gewoon een dubbelzijdig stukje tape op een veilige plaats, dan hoef je niet te waken! :ssst:

19 jul 2010 05:24 pm
Profiel
Vlieger

Ik gebruik Homeshield (http://www.homeshield.nl/homeinformatie.html) tegen bloedluis en ander ongedierte. Dit is 100% natuurlijk en niet schadelijk voor de vogels. Heb hier nog nooit bloedluis (kippenhok) gehad en gebruik het ook ter voorkoming van. Het werkt ook prima tegen andere insecten in het nachthok.

19 jul 2010 10:25 pm
Profiel E-mail
Gouden vleugeltjes

Vanacht niets gevonden wat ook maar lijkt op ongediertje of bloedluis :dunno:

Ga vandaag de ouders eens onderzoeken of ik iets "vreemds" zie of opmerk. Binnen enkele weken gaan we weer richting Mika zodat we hem kunnen testen op Polyoma. Dan weten we het maar gewoon zeker.

Als dat negatief is zou ik altijd nog kunnen overwegen om dat spul te gebruiken waar je het over had Astrid, om te zien of dat zorgt voor verandering.

20 jul 2010 08:49 am
Profiel E-mail
Gouden vleugeltjes

Het heeft nog even geduurd, De moeder van Paul woont niet echt naast de deur, maar we wilden het nog gedaan hebben voor het nieuwe albino groot genoeg zou zijn om uit te vliegen........ en....

NEGATIEF :D Dus wat betreft Polyoma hoeven we ons geen zorgen te maken. Daar heeft het niet mee temaken gehad.

08 aug 2010 05:21 pm
Profiel E-mail
Zilveren vleugeltjes

Een zorg minder,maar wat dan wel ...............

08 aug 2010 07:42 pm
Profiel E-mail
Gematigde vlieger

Gefeliciteerd met de uitslag. Gelukkig geen polyoma, maar het lijkt me toch een heel dubbel gevoel. Geen polyoma, maar wat dan wel.

08 aug 2010 09:08 pm
Profiel E-mail
Moderator

Wat een fijn nieuws!

Zal wrs een raadsel blijven voorlopig dus :S.

08 aug 2010 09:51 pm
Profiel E-mail
Gouden vleugeltjes

Een autopsie kost zo'n €100, en ik heb dat er niet voor over. Ik ben blij dat we niet temaken hebben met zoiets als Polyoma. Ik vind het nog steeds erg raar, want we zien nu weer een mooi albinojong wat goed groeit met een bovengemiddeld gewicht zonder enige problemen, en alleen bij de lutino's dode jongen hebben. We gooien het dus maar op een "mutatieprobleem" en houden hierbij dit op een klein kiertje. We houden het gewoon in de gaten maar voorderest gaat het boek gewoon dicht.

08 aug 2010 10:05 pm
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2