Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 sep 2010 06:15 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vragen met betrekking nieuwe voliere's 
Auteur Bericht
Moderator

Bericht Re: Vragen met betrekking nieuwe voliere's
Eline, ik ben heel benieuwd naar fotos!! enne pas maar op.. strakjes heb je bbtjes met ruimtevrees :traanlach:

23 jul 2010 07:03 am
Profiel
Laag vlieger

Hallo,
Nou vandaag zijn ze verhuist. Alle 6 de bonte boeren zitten er nu in. Ze reageerden verschillent, de oudste die eigenlijk niks van ons moest weten werd enorm vrolijk, kokhalzen naar ons, ineens praten! (hebben hem nu 3 maandjes)
De anderen gingen ook gelijk op onderzoek uit. Zelfs packo ging zelf naar buiten (kan nog niet vluggen door het plukken)
Wat ik nu afvraag hoe lok ik ze naar binnen. Ze lijken het gat eng te vinden in het donker. De meesten zitten nu dus nog buiten. Word dit beter als ze een beetje gewend zijn?
Eline

24 jul 2010 10:26 pm
Profiel E-mail
Moderator

Hey wat fijn dat ze er in zitten!

Lijkt mij toch dat je licht hebt in de binnenvertrekken??
Als ze zien dat daar licht is denk ik niet dat het eng vinden om naar binnen te gaan.
Natuurlijk kun je ze proberen te lokken met iets lekkers dat in een doosje zit waar je mee schudt.

24 jul 2010 10:41 pm
Profiel E-mail
Vlieger

Je zou ze beter de eerste dagen in het nachthok kunnen houden, zodat ze weten waar ze hun eten kunnen vinden en hun vaste slaapplek kunnen ontdekken.
Dan voelen ze zich hierin thuis en gaan ze vanzelf met de schemering naar binnen.

Als je ze nu nog naar binnen moet halen voor de nacht, zou ik een klein nachtlampje aanhouden, zodat ze kunnen zien waar ze zich bevinden.

24 jul 2010 11:12 pm
Profiel E-mail
Laag vlieger

Hallo,
Nou we zijn de eerste nacht door, we hebben ze gisteren losgelaten in het nachthok. Alle 6 waren binnen een uur buiten. Ze stonden in de garage in kooien naast elkaar maar zaten nog niet bij elkaar in. Daarom hebben we ze bewust niet opgesloten in het nachthok aangezien het buitenhok lekker groot is en ze elkaar uit de weg kunnen gaan. Vanmorgen zaten er 3 binnen en later alle 6 buiten. Af en toe laat ik ze opstappen en doe ik ze via het gat naar binnen, de meesten keren gelijk weer om en gaan naar buiten!
2 van de 6 zijn helaas niet tam en dit is dus ook wat moeilijk om ze naar binnen te krijgen. Wel heb ik buiten ook 2 voederpanelen waardoor ze wel eten en drinken krijgen. De lamp doet het nu dus die doe ik vanavond aan.
Eline

25 jul 2010 01:30 pm
Profiel E-mail
Zilveren vleugeltjes

Lukt vast wel :thumbup:

25 jul 2010 06:27 pm
Profiel E-mail
Site Admin

Klinkt op zich als best goed voor een eerste dag.

25 jul 2010 11:36 pm
Profiel E-mail ICQ
Laag vlieger

Hallo,
Helaas was de grote pret gisteren toch even over. Packo (de vogel die we hebben gekregen die zichzelf compleet kaal had geplukt, nu is hij matig bevederd) kon zich niet redden in de voliere. Hij klom er vrolijk op los maar vliegen kon hij absoluut niet. Helaas is frodo nogal vervelend aan het doen en hij had packo hiervoor uitgekozen. Packo had bloed aan zijn vleugel en raakte ook helemaal in paniek. We konden hem onmogelijk laten zitten en zien nu in dat packo niet geschikt is voor een grote voliere met meerdere bonte boeren. Gisteravond was hij duidelijk terug begonnen met plukken. Hij zit nu weer alleen in zijn kooi. Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing. Gelukkig kwam mijn mams gisteren met de mededeling dat ze graag een bonte boer wil (ze hebben ervaring met een plukkende grijze roodstaart) Packo zal dus vermoedelijk straks verhuizen naar een mooie kooi in de kamer.
Eline

26 jul 2010 08:14 am
Profiel E-mail
Zilveren vleugeltjes

S6 voor Packo,krijgt hij dan gezelschap van de grijze roodstaart of is die er niet meer?

26 jul 2010 12:06 pm
Profiel E-mail
Moderator

Jammer voor Packo dat een voliere niks voor hem is, maar des te beter dat hij dan wrs gelukkig
kan worden in de woonkamer van je moeder :thumbup: .

26 jul 2010 01:02 pm
Profiel E-mail
Laag vlieger

Hey,
Ja hij is net vertrokken met mijn mams. Hij komt bij sjaak (grijze roodstaart) in de kamer. Wel jammer maar goed ik heb geen definitief afscheid hoeven nemen.
Frodo is nog steeds niet heel lief. Zal dit wel bij draaien?

26 jul 2010 01:50 pm
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2